认真付出,成熟接受。
我也许没有才能,但我写得认真,也写得痛快。

雇佣兵的短诗应该倒序念

你会明白的

我可能爱你吗?


注意:灵感来自于英国作家Abdullan Shoaib的《Pretty Ugly》,大概是摸鱼的短更新,建议全文分别按照正序与倒序阅读。英文部分为了避免分行造成误解,所以增加了标点。



正文


Dear Jack:


开膛手杰克,我发誓我永远不会离开你

我爱你

但那些都只是雇佣兵的黑色笑话,你只需要记住我接下来的话

Jack the Ripper, I swear I'll never leave you.

l love you.

But those are just black mercenary jokes, and you just have to remember what I'm going to say next.



无论如何

你不配被爱

因为你曾是一个背脊上长出乌鸦羽毛的杀人犯

所有的枉死者与神明都在诅咒着你应该下地狱

Anyway,

You don't deserve to be loved.

because you were a murderer with crow feathers on your back.

All the perverts and gods are cursing that you should go to hell.



你是一个糟糕透顶的人

我厌恶硝烟、弹壳、染血的金币还有伪装,所以无论谁为你辩解我都不会相信——

你的本质是善良的

You are a terrible person.

I hate bullets with bloody 、casings and disguises,so No matter who defends you——

I will not believe you are good in nature.



与你一起走过人生的每一段时光

这种可笑愚蠢的想法我不可能会有,因为我打算

离开你

With you through every period of life.

I couldn't have such a silly idea,because I am going to

Leave you



因为我曾经失去过太多

我发誓我将化作盾牌守护好我的一切,哪怕牺牲我的生命

在认识你后

它们全都被轻而易举地毁灭了。

而因为你的存在

缠绕我的噩梦永无终结

层层迷雾永无散去之日

Because I've lost so much ,

l swear that I will be a shield to protect everything, even if it means sacrificing my life

after knowing you.

They were all easily destroyed.

But because of your presence ,

The nightmares that haunt me never end.

The mist never clears.


你会明白的

我可能爱你吗?

You'll see.

Could I love you?



                                                                       From  Naib·Subedar

评论(40)
热度(1922)
  1. 共157人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© 银信 | Powered by LOFTER